Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Bezpečná auta

Speciální sedadlo pohlídá kardiakům jejich nemocné srdce

31.května 2011 00:01
Ford
Kdyby měl řidič autobusu, který se zřítil i s cestujícími do rokle v polovině dubna na pražském Zličíně, sedadlo hlídající srdeční tep, nedošlo by k nehodě a šofér by měl šanci na přežití.
celý článek
 

Které auto nejlépe samo brzdí? Srovnávací test vyhrálo Volvo

27.května 2011 00:01
ADAC
Stále více nových aut dostává do výbavy automatické brzdy, které řidiče upozorní na možný střet s jiným vozem. Když šofér nezareaguje, auto začne samo od sebe brzdit. Nejvíce napřed je s touto novinkou Volvo, ukázal srovnávací test.
celý článek
 

Nejnovější crash testy Euro NCAP zvládla auta na výbornou včetně elektromobilu

26.května 2011 00:02
Euro NCAP
Citroën DS4, Ford Focus, Peugeot 508 a Volvo V60 získaly v květnových nárazových zkouškách pět hvězdiček, tedy plný počet. V hodnocení za auty s běžnými spalovacími motory nezůstal pozadu hybrid Lexus CT200h ani elektrický Nissan Leaf.
celý článek
 

Kde se naučit bezpečnému řízení? Za polárním kruhem v Laponsku

18.dubna 2011 00:01
Petr Buček a Snow Rally Rings
Finů je pět milionů, ale závodníky z této severské země najdete ve formuli 1 i při mistrovství světa v rallye. Většinu roku jezdí na sněhu, a tak se naučili auta výborně ovládat. Navíc je to hodně baví.
celý článek
 

Crash test elektroauta potvrdil jeho bezpečí, nehrozí ani poranění proudem

18.ledna 2011 00:01
ADAC
Auto na elektřinu má na palubě vysoké napětí 330 voltů a rozměrné velmi těžké baterie. Že i přesto jsou elektromobily stejně bezpečné jako dnes běžná auta na benzin či naftu, dokázal crash test, který zrežírovaly evropské autokluby.
celý článek
 

Převratný systém chránící chodce má své mouchy: je pomalý a špatně vidí

19.listopadu 2010 00:00
ADAC
Volvo sklízí po světě pochvalu za nový bezpečnostní systém, který sám rozpozná chodce přecházejícího silnici. Pokud řidič nereaguje a auto se k němu příliš přiblíží, začne automaticky brzdit. Test německého autoklubu ADAC ale ukázal, že systém zatím provázejí porodní bolesti - je pomalý a nereaguje na chodce, kteří se náhle objeví před autem. Jakmile začne pršet nebo se setmí, jeho účinek je v koncích.
celý článek
 

Auta zavolají pomoc při infarktu za volantem

11.listopadu 2010 00:02
BMW
Na silnicích to není tak výjimečný jev – auto na přehledném úseku zčistajasna odbočí, v lepším případě se bokem zastaví o svodidla. Za volantem zhroucená postava v bezvědomí, nebo ho právě ztrácí… Infarkt za volantem. Pokud postižený motorista jede sám, je odkázaný na pomoc řidičů aut jedoucích kolem. Nové zařízení, na jehož vývoji se podílí automobilka BMW, umí kolaps řidiče samo vycítit, auto bezpečně zastavit a přivolat pomoc.
celý článek
 

Deset nových technologií oceněných Euro NCAP, které vás v autě ochrání

8.října 2010 00:01
Opel
Organizace Euro NCAP je pověstná svými stále se zpřísňujícími se crash testy aut. U simulovaných havárií ale její osvěta bezpečných aut nekončí. Zaměřuje se i na aktivní schopnosti aut, nakolik dokážou přispět k tomu, aby k nehodě vůbec nedošlo. Anebo když už k ní dojde, jestli auto umí přivolat pomoc. Od letošního roku oceňuje nové technologie, které výrazně napomáhají bezpečné jízdě a bezpečí posádky, cenou Euro NCAP Advanced. Zatím jsou tyto hlídače pruhu, systémy pro automatické přivolání pomoci nebo brzdící vozidlo bez přičinění řidiče v autech vzácností, ale za pár let budou běžnou výbavou. Ceny Euro NCAP vyhlásilo na právě probíhajícím autosalonu v Paříži.
celý článek
 

Rány jako z děla - yeti narazil do superbu a vedle bouchaly airbagy

8.září 2010 00:00
Petr Buček
Nehody provází velký hluk. O tom není pochyb, ale hluk ze střetu dvou aut překvapí i otrlé. Škodovka včera uskutečnila crash test, při kterém vyslala yetiho v devadesátikilometrové rychlosti do čelního střetu se stojícím superbem. Prásk, rána jako z děla, během dvou desetin vteřiny je po všem, auta se odrážejí od sebe. Za chvíli pár desítek metrů odtud bouchá jeden airbag v superbu za druhým. Opět jde o útok na ušní bubínky.
celý článek
 

Kvůli snížení spotřeby auta shazují kila – jsou pak ještě bezpečná?

21.června 2010 00:01
Mazda
Vývoj aut s hybridním pohonem a elektromobilů nestačí na to, aby se automobilky holedbaly ohledem k životnímu prostředí. Proto musí kultivovat i svá běžná auta, která by měla být lehčí a úspornější. Shazovat kila musí i ti nejmenší v nabídce automobilek. Mistři ve stříhání na kabátky malých aut jsou Japonci. A jelikož se od malých vozů očekává co nejnižší spotřeba, osekávají z nich výrobci, co se dá, a dělají z nich muší váhy. Použití nových materiálů by pak mělo zajistit stejnou míru bezpečí jako u větších a těžších aut.
celý článek
 
|< < 1|2... > >|
 

22.11.2017 0:03:32