Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Testy výbavy > Testy dětských autosedaček

Test dětských autosedaček (podzim 2009): Nebezpečí hrozí při nárazu ze strany

velikost textu:
     
23.října 2009 00:01
 
Jen jedna z deseti testovaných sedaček dostala výborné hodnocení za ochranu dětí při bočním nárazu v nejnovějších zkouškách německého autoklubu ADAC. Vítězem se stal model Brio Primo se systémem isofix určený dětem do 13 kilogramů.

ÖAMTC
Foto: ÖAMTC
Letošní srovnávací testy dětských autosedaček nabízejí výsledky tří desítek modelů různých značek 


ADAC otestoval 10 sedaček z pěti kategorií a navázal na svůj jarní test, do kterého zařadil 22 výrobků z aktuální nabídky prodejců této výbavy do aut.

Výsledky jarního testu ADAC najdete zde.

Sedačka Brio Primo doplněná o modul s isofixem dostala v bočních crash testech jako jediná výborné hodnocení. „Ostatní by si zasloužily vylepšení,“ píše ve zprávě k testu ADAC.

Naopak v nejhorším světle se ve srovnávacím testu ukázaly autosedačky I’Coo C-Care Plus a Chicco Neptun. V bočním crash testu naprosto propadly a ve výsledkové listině figurují na posledním místě ve svých kategoriích s označením „nedostatečné“.

Kritiku si vysloužila také dvojice HTS Besafe iZi Combi X2 a Britax Multi-Tech. Jejich nedostatky neodhalily nárazové testy, technici jim odebrali body za příliš komplikovanou instalaci v autě. I tato část testů promlouvá do celkového hodnocení. Jednoduché usazení a připevnění sedačky v autě je předpokladem pro její bezpečné fungování.

reklama 

 

ADAC konstatuje, že s čelním nárazem si sedačky v nové sérii testů poradily mnohem lépe než při bočním střetu s jiným vozidlem.
Nejhorší známky za čelní crash test dostal výrobek Recaro Start. Podle ADAC může dítě v této sedačce při nárazu podklouznout pod pásem.

Pro čelní nárazový test stanovil autoklub přísnější kritéria, než předepisují minimální nároky evropské legislativy. Metodika autoklubu se řídí reálnými nehodami, crash testy probíhají při rychlosti 64 km/h.

Hodnocení autoklubu zahrnuje na rozdíl od homologačních kritérií také boční střet, přihlíží navíc k různému vzrůstu dítěte či k pevnosti uchycení k sedadlu v autě. Pozornosti hodnotící komise neuniká ani opora, kterou poskytuje autosedačka hlavě dítěte.

Podle zásad testu ADAC platí, že pokud testovaný výrobek propadne v čelním nebo bočním crash testu, nemá šanci na úspěch v celkovém hodnocení.

Vedle hlavního kritéria, jímž je v testech bezpečnost, hodnotí německý autoklub také komfort sedaček, jednoduchost montáže a náročnost pravidelné péče o zkoušené produkty.

(buč)


Čtěte také:

Testy 2009: I mezi isofixovými sedačkami se najdou nebezpečné

Testy 2007 a 2008: Přibývá dětských autosedaček s isofixem

Crash testy: Děti na sedadle spolujezdce jsou ve velkém nebezpečí

Multiautosedačka umí vozit na zadních sedadlech až čtyři děti najednou

Známkou vyspělé společnosti mohou být i parkovací místa pro těhotné

 

vÝSLEDKY TESTU DĚTSKÝCH AUTOSEDAČEK PODLE AUTOKLUBU aDAC (pODZIM 2009)

Název/Kategorie

 Bezpečí

 Obsluha Komfort Péče Výsledek
Do 13 kilogramů (0+), do jednoho a půl roku dítěte
BRIO Primo (Go)+ base isofix

 ++

 +

 +

 o

 +

NANIA Be-One SP

 +

 +

 +

 +

 +

BRIO Primo (GO)

 +

 +

 +

 o

 +

I'Coo C-Care Plus

 --

 -

 o

 +

 --

Do 18 kilogramů (0/I), do čtyř let dítěte 
HTS Besafe iZi Combi X2

 o

 -

 +

 +

 -

9 až 25 kilogramů (I/II), od jednoho roku do sedmi let dítěte
BRITAX Multi-Tech

 o

 -

 o

 +

 -

9 až 36 kilogramů (I/II/III), od jednoho roku do 12 let dítěte
CHICCO Neptun

 --

o

 +

 +

 --

15 až 36 kilogramů (II/III), od čtyř do dvanácti let dítěte
SUNSHINE KIDS Monterey Booster (Isofix)

 +

 +

 +

 +

 +

JANÉ Montecarlo Plus (Isofix)

 o

 +

 +

 +

 o

RECARO Start 2.0

 o

 +

 ++

 ++

 o

 Hodnocení ADAC

++

 velmi dobrá

 +

 dobrá

 o

 uspokojivá

 -

 dostatečná

 --

 nedostatečná

Poznámka: Celkové hodnocení vychází z výsledků crash testů (v tabulce kolonka bezpečí) a obsluhy sedačky - tedy toho, jak jednoduše ji lze v autě upevnit a poté uvolnit. Komfort sedaček a náročnost údržby (péči) celkové hodnocení nezohledňuje.

Pramen: ADAC

 

21.11.2017 23:49:03