Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Spodní články

Crash test elektroauta potvrdil jeho bezpečí, nehrozí ani poranění proudem

velikost textu:
     
18.ledna 2011 00:01
 
Auto na elektřinu má na palubě vysoké napětí 330 voltů a rozměrné velmi těžké baterie. Že i přesto jsou elektromobily stejně bezpečné jako dnes běžná auta na benzin či naftu, dokázal crash test, který zrežírovaly evropské autokluby.

ADAC
Foto: ADAC
Vedle přední nárazové zkoušky čelil elektromobil také zadnímu crash testu 

 

Mezi prvními sériově prodávanými auty na elektřinu jsou v Evropě trojčata Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Mitsubishi i-MiEV. Auto vyvinuté japonskou automobilkou prodávají pod svými logy také dvě francouzské značky.

Jak elektrická novinka, která se dostává už i v Česku do prodeje, obstojí při nárazu? Odpověď na tuto otázku přináší první crash test evropských autoklubů zaměřený na elektromobil. Mitsubishi i-MiEV jako zástupce trojčat v něm obstál.

Nárazovou zkoušku zvládlo toto městské vozítko i přes svou karoserii odlehčenou kvůli těžkým bateriím. Problém nepřestavuje ani vysoké napětí, které „vozí“ elektromobily na palubě.

Odpojení nebezpečného elektrického rozvodu je důležité nejen kvůli bezpečnosti posádky, ale také vzhledem k bezpečí pro práci hasičů či lékařů přijíždějících k nehodám.

První pasažéři vychutnávající si jízdu v tichých a mrštných elektromobilech se nemusí bát. Dokázal to jak čelní, tak i zadní crash test.

Bezpečnostní systémy správně vyhodnotily, že auto havarovalo a automaticky odpojily vysokonapěťový systém malého mitsubishi.

Bez ztráty kytičky zvládla nárazy také skupina 88 článků lithium-iontových baterií na palubě testovaného vozu. Akumulátory přestály srážky bez poškození.

Městské miniauto na elektřinu zvládlo náraz v rychlosti 64 km/h, posádka zůstala v bezpečí

 

„Obavy, že se elektroauta promění při nárazu v nebezpečné elektrické bomby, se tak nepotvrdily,“ konstatuje ve zprávě k testu německý autoklub ADAC. Naopak, elektromobily nebudou méně bezpečné než dnešní automobily.

Malá karoserie Mitsubishi i-MiEV s krátkými deformačními zónami zvládla hned první test, při kterém auto naráží v rychlosti 64 km/h do bariéry.

Ačkoliv se palubní deska posunula o něco směrem k posádce a také prostor nohou prošel určitou deformací, nejsou cestující v ohrožení života.

Zadní nárazová zkouška převzala metodiku od amerických norem a do stojícího malého elektrického mitsubishi narazil v rychlosti 80 km/h speciální vozík s hmotností 1400 kilogramů. I v tomto případě se kabina ukázala jako stabilní.

(buč)  

 

Čtěte také:

Srovnání elektromobilu s běžným autem: co je stejné, a co je úplně jinak?

Autem roku 2011 je elektrický Nissan Leaf, v Česku bude až za dva roky

 

19.9.2017 19:17:22