Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Spodní články

Toyota naklonuje další modely s hybridním pohonem

velikost textu:
     
8.února 2011 00:01
 
Největší světovou automobilkou prověřená kombinace benzinového motoru a elektromotoru najde místo také pod kapotou větší verze modelu Prius. Celosvětově nejprodávanější vůz s hybridním pohonem získá další dvojici míst k sezení. Pod názvem Prius+ pojme sedm cestujících a automobilka s ekologickými vozy vstoupí i do třídy MPV. Prvního března představí toto auto na ženevském autosalonu, stejně jako koncept nové Toyoty Yaris HSD, taktéž vybavenou hybridním pohonem.

Toyota
Foto: Toyota
Velký Prius V představený na autosalonu v Detroitu dostane další dvě místa pro pasažéry. Nové jméno: Toyota Prius+. 

 

Hybridní toyoty se brzy rozrostou o nové přírůstky. V jednom případě se jedná o yarise, který se řadí mezi malé vozy podobně jako třeba Škoda Fabia.

Pod přídomkem HSD skrývá zkratku Hybrid Synergy Drive. Ten kombinuje elektromotor s motorem spalovacím tak, aby dosahoval nejvyšší účinnosti za nejnižší spotřeby. Koncept hybridního malého auta chce Toyota předvést na březnovém autosalonu v Ženevě.

Druhý model s ekologickým provozem bude naopak největší hybridní vůz v nabídce značky. Dostane sedm míst, a než se konkurence vzpamatuje, bude jediným sedmimístným hybridním MPV na světě, k zákazníkům se má dostat příští rok.

Od konceptu Prius V představeného v Americe se Prius+ moc lišit nebude

 

Prius+ bude s největší pravděpodobností přejmenovanou kopií vozu Prius V představeného na lednovém autosalonu v americkém Detroitu. Ekologický provoz dotahuje tento vůz o stupeň dál – baterii nedobíjí kromě brzdné energie pouze benzin, lze ji připojit k běžné elektrické zásuvce.

Toyota Prius+ oproti standardní verzi hybridního auta nabídne zhruba dva a půl centimetru navíc na šířku, na délku už o dobrých dvanáct centimetrů. Běžný Prius, pokud tak lze auto se sofistikovaným pohonem nazvat, nabízí na šířku 1745 mm a je dlouhý 446 cm.

Zavazadlový prostor u prostorné verze naroste o nějakých 50 procent. Ani u Priusu není kufr malý, má kapacitu 446 litrů, za kterou by se nemusel stydět ani menší minivan. Nejlevnější nový Prius se dá v Česku pořídit za 640 tisíc Kč (bez stokoruny).

Hybridní MPV nabídne sedm míst a větší zavazadlový prostor než běžný Prius

 

Zvětšený Prius+ je šťouchancem do největšího konkurenta Volkswagenu, jenž u jedné z verzí svého modelu Golf také má přídomek Plus. Náleží nafouknuté verzi s vyšší stavbou karoserie, která imponuje rodinám a komukoli, kdo chce víc místa.

Volkswagen dělá vše pro to, aby svého asijského konkurenta sesadil z trůnu největšího výrobce automobilů na zeměkouli. Svou zbrojí chřestí už teď, když oznámil, že v nejbližší době chystá vyrukovat se sedmerem nových modelů aut.

Automobilka Toyota proto na ženevském autosalonu za necelý měsíc představí jak nové vozy s hybridním pohonem, tak hybridy, jejichž baterii lze dobíjet i připojením k běžné elektrické síti. Pochlubit se chce i koncepty vozů ryze na elektřinu.

Koncept V napovídá, že půjde o prostorné rodinné auto

(rub)



Čtěte také:

Auta se spotřebou necelý litr nafty na 100 km budou za dva roky na prodej v Evropě

Autem roku 2011 je elektrický Nissan Leaf, v Česku bude až za dva roky

 

21.11.2017 23:54:52