Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Spodní články

Čtvrtina Němců, zejména těch mladých, by si koupila čínské auto

velikost textu:
     
11.května 2011 00:01
 
Čína se snaží prosadit ve světě své automobily, které zatím nedosahují svou kvalitou ani bezpečností evropských požadavků. Novinky na kolech z říše středu ale nenechávají chladné motoristy v automobilové mocnosti Německu. Šanci na úspěch mají prý zejména čínské elektromobily.

Chery, Euro NCAP
Foto: Chery, Euro NCAP
Představa, že vlastní čínské auto, mladým Němcům nevadí. Zároveň mnozí z nich pochybují o kvalitě čínských vozidel. 

 

Hlavně mladí Němci přistupují k čínským autům bez předsudků. Téměř 29 procent z respondentů ve věku do 30 let by si takový vůz pořídila. Vyplynulo to z průzkumu firmy Puls.

Nehledě na věk, čínskému autu by se nebránila čtvrtina z oslovených Němců. Skoro 40 procent respondentů s pozitivním vztahem k vozům z Číny tvořili motoristé, kteří už nějaké asijské auto vlastní či vlastnili.

Není zapotřebí moc připomínat, že naopak německá auta platí vedle japonských v automobilovém průmyslu za absolutní špičku.

Šedesát procent dotázaných v průzkumu zastává názor, že Číňané dokážou úspěšně vyvíjet a prodávat elektromobily. Podle šéfa internetového obchodu s jetými auty gebrauchtwagen.de Roetgera Arnolda mohou čínští výrobci uspět v Německu právě s auty na elektřinu.

Německá vláda si vzala za cíl přivést na tamní silnice do roku 2020 milion elektromobilů. Motoristy chce k jejich nákupu motivovat příspěvkem ve výši několika tisíc eur.

V průzkumu firmy Puls mezi 1000 respondenty, objednaném obchodem gebrauchtwagen.de a o němž informoval server Automotive News, vyjádřili mnozí značnou nedůvěru k čínským autům. Čtyřicet procent Němců se vyjádřilo, že by si takový vůz nekoupilo kvůli malé prestiži tamních značek.

Téměř třetina ohrnuje nos nad designem. Skoro polovině oslovených by vadila nedostatečná prodejní a servisní síť čínských vozů v Německu.

Tři čtvrtiny respondentů pochybují o kvalitě čínských automobilů. A přes 68 procent je nepovažuje za bezpečné.

Čínský Landwind v crash testu Euro NCAP získal v roce 2010 jen dvě hvězdičky z pěti možných

 

Pochybám dávají váhu nárazové zkoušky čínských aut pořádané odborníky nejen v Evropě. Například v roce 2005 německé autokluby TÜV a ADAC prověřily terénní vůz značky Landwind, jehož karoserie se při crash testu zhroutila.

Ani nárazové zkoušky Euro NCAP o pět let později nedopadly slavně. Loni se v rámci crash testu rozjel proti bariérám, sloupům a jiným nástrahám čínský minivan Landwind CV9.

Jeho celkový výkon v crash testu nestačil na více než dvě hvězdy z pěti možných. Na chabém výsledku se velkou měrou podepsal sloupek řízení posunutý směrem dozadu při nárazu na předek a tvrdé části palubní desky ohrožující pasažéry.

Přitom podle čínského výrobce byl automobil připraven vyhovět evropským bezpečnostním normám. Před konkurencí degradovala testovaný vůz už výbava, protože postrádal boční i hlavové airbagy a elektronický stabilizační systém ESP zamezující smyku.

V příštích testech už tento systém čínské vozy budou muset mít kvůli evropským zákonům.

V testu Euro NCAP také nebylo možné ohodnotit ochranu krční páteře při nárazu do zadní části vozu. Sedačky totiž byly nárazovými testy příliš poničené.

(rub)



Čtěte také:

Čínský vůz opět zklamal v evropských crash testech

Nejspolehlivější auta podle žlutých andělů: nejméně problémů mají německé modely

 

21.11.2017 23:58:28