Cestovní pojištění od ČSOB Pojišťovny
reklama
 
Domů > Spodní články

Sedan Hyundai i 40 se začne prodávat na podzim, kombi konkuruje Superbu cenou

velikost textu:
     
16.května 2011 00:01
 
Přímého konkurenta Škody Superb představila automobilka Hyundai v Barceloně. Čtyřdveřový sedan se bude chtít vetřít mezi další silné hráče střední třídy – u nás patří kromě superbu mezi nejpočetnější VW Passat a Ford Mondeo. Ve světě pak Hyundai i40 cílí na Toyotu Avensis. Korejské kombi střední třídy se v tuzemsku zčerstva prodává od 550 tisíc korun.

Hyundai
Foto: Hyundai
Se svými 477 na délku je Hyundai i40 mezi některými soky ve střední třídě spíš kratším vozem 

 

Nový sedan chce imponovat vkusu manažerů a všemožných šéfů firem. Jeho tvary jsou vše, jen ne konzervativní, a na rozdíl například od VW Passat útočí Hyundai svými křivkami více na emoce.

Přesto se tvůrci sedanu i40 chtěli vystříhat asijských designových extravagancí. Tvary vozu mají podle výrobce evropský charakter, design a konstrukce jsou dílem Evropského výzkumného a vývojového střediska v německém Rüsselsheimu.

Na délku má Hyundai i40 se čtyřmi dveřmi 474 centimetrů. Rozvor 277 cm má za cíl umožnit komfortní usazení vzadu bez omezení prostoru pro nohy.

Konkurence v podobě Škody Superb a Fordu Mondeo jsou delší než korejský vůz. Superb se stupňovitou zádí téměř o deset centimetrů (4838 mm), mondeo se dvěma páry dveří má na délku neuvěřitelných 4952 mm.

Rozvor škodovky je ale o centimetr kratší než u i40. Mondeo se svým 285 centimetry mezi přední a zadní nápravou konkurenty opět deklasuje. 

 
S aerodynamickými křivkami bude Hyundai i40 hladce proplouvat náporem vzduchu při rychlé jízdě

 

Ceny sedanu i40, který nabídnou čeští prodejci letos na podzim, tuzemské zastoupení Hyundai zatím nezveřejnilo. Budou pravděpodobně začínat na částce o pár desítek tisíc nižší než u kombi, jak je obvyklé.

Známé jsou české ceny Hyundai i40 kombi. Korejský výrobce nabízí vůz ve čtyřech výbavách, nejnižší Classic je od 550 tisíc korun (bez desetikoruny).

Pod kapotou má benzinovou šestnáctistovku se 135 koni maximálního výkonu, tento motor už ve vyšších výbavách není. Diesel 1,7 CRDi je v základní výbavě přesně o třicet tisíc korun draží, výkon má 116 koní.

O stupeň vyšší výbava Comfort zahrnuje pouze naftové pohony, již zmíněnou sedmnáctistovku lze mít také ve verzi o dvacet koní silnější, ale i o 20 tisíc korun dražší. Ceny jsou 629 990 Kč a 649 990 Kč.

Vyšší výbavy velkého kombíku osadil Hyundai opět naftovým motorem 1,7 CRDi o 136 koních. Ve verzi Style je za 699 990 Kč, Premium stojí 749 900.

Benzinové agregáty zastupuje v nejvyšších dvou výbavách dvoulitr GDI s největším výkonem 177 koní. Výbava Style začíná na 669 900 Kč, Premium na 719 990 Kč. 

Zaměřeno na bezpečí a komfort

Už základní výbava Classic má bezpečnostní výbavu sestávající ze sedmi airbagů – předních, bočních, okenních a kolenního pro řidiče. Nechybí stabilizační systém ESP (u Hyundai zvaný VSM) včetně protiprokluzového systému.

Rozjezdy do kopce zpříjemní asistent HAC, zabrzdění auta v klidu má na starosti elektronická parkovací brzda. Řidiče rozmazluje volant a řadicí páka v kůži, vpředu i vzadu jsou mezi sedadly opěrky pro ruku.

Systém start-stop, který umí při krátkých zastaveních bleskově zhasnout a pak nastartovat motor, přijde stejně jako u ostatních modelů značky na 7000 korun ve všech výbavách.

Hyundai i na model i40 kombi dává komplexní pětiletou záruku. Bez omezení kilometrů včetně asistenční služby v rámci Evropské unie a kondičních prohlídky po dobu pěti let zdarma. Dle automobilky má záruka hodnotu 40 000 Kč. 

 
Hyundai i40 má kabinu protaženou hodně dopředu i dozadu jako kupé

 

Tuzemský konkurent Škoda Superb se stupňovitou zádí má počáteční cenu 574 900 Kč, tentovůz je ve výbavě Comfort s benzinovým přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Kombi ve stejné výbavě a s týmž motorem pak startuje na částce 604 900 Kč.

Nejlevnější čtyřdveřový superb s unikátním otvíráním kufru, kdy lze navolit zvednutí buď jen víka, nebo i zadního skla, vyjde v dieselové verzi 1,6 TDI na 594 900 Kč, kombi na 624 900 Kč.

Superb, stejně jako VW Passat, je k mání i s pohonem všech kol. Verze superbu 4x4 s motorem 1,8 TSI stojí 695 900 se stupňovitou zádí, 725 900 Kč v kombíku. Hyundai u modelu střední třídy náhon na všechna kola nenabízí.

Mondeo s akčními cenami je nyní levnější

Hojně prodávaný Ford Mondeo má tři provedení karoserie. Sedan, liftback s dveřmi navíc, kdy se s víkem kufru zvedá i zadní sklo, a kombi. Na všechna karosářská provedení s benzinovými motory je nyní sleva.

Čtyřdveřové a pětidveřové mondeo ve druhém stupni Trend výbavy stojí v akci méně než základní výbava Core. Verze Trend je s 4- a 5dveřovou karoserií od 469 900 Kč, má pod kapotou dvoulitr s výkonem 145 koní. Kombi je o 30 tisíc korun dražší.

Sleva se vztahuje i na nový motor 1,6 Ecoboost. Benzinový agregát s turbem má 160 koní a stojí 499 990 Kč ve verzi sedan a liftback, 529 900 Kč jako kombi. Nejlevnější naftová šestnáctistovka je od výbavy Trend za 650 890 Kč, za kombi zákazník připlatí opět 30 tisíc.

VW Passat v první verzi výbavy Trendline coby sedan začíná na částce 576 800 korun, pohání ho přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka. Kombi stojí 606 400 Kč.

Příznivec naftových motorů musí volit u passata už o stupeň vyšší výbavu Comfortline. Čtyřdveřová šestnáctistovka za 614 600 Kč je ale rovnou vybavena paketem snižujícím spotřebu (start-stop systém, rekuperace energie, pneumatiky s nízkým valivým odporem), kombi stojí 644 300 Kč.

(rub)

 

Čtěte také:

Limuzína za půl milionu korun: Renault Latitude

Test Volkswagenu Passat 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch

Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame

 

19.9.2017 19:18:13